Blog

ثبت شرکت

1 Aug 2019

پروسه ثبت شرکت در عین سادگی پیچیدگی های مخصوص خود را نیز دارا می باشد . موسسه ما این افتخار را دارد . کلیه خدمات ثبت شرکت – ثبت برند – اخذ کارت بازرگانی – و کلیه خدمات ثبت نام شرکت را برای شما در کوتاهترین زمان و مقرون به صرفه ترین هزینه مربوط به ثبت شرکت را برای شما انجام دهد.

چنانچه قصد ثبت شرکت یا ثبت تغییرات شرکت دارید، به اطلاعاتی در مورد انواع شرکت هایی که در ایران وجود دارد نیاز دارید و به همین دلیل ما در این مقاله سعی داریم اطلاعاتی در مورد ثبت شرکت و انواع شرکت ها در ایران رو برای شما شرح بدهیم. 

ثبت شرکت ها

  • ثبت انواع شرکتهای با مسئولیت محدود، سهامی خاص، با اخذ مجوزهای ثبتی
  • ثبت اتحادیه، سندیکا، انجمنهای صنفی وکانون و تنظیم صورت جلسات مجامع
  • ثبت شرکت خارجی در ایران با امتیاز های وِیژه و ثبت نمایندگی
  • ثبت شرکت ایرانی در خارج با امتیاز های وِیژه وثبت نمایندگی
  • ثبت شرکت مهندسی و پیمانکاری ثبت شرکت پیمان کاری و اخذ مجوزهای خاص تا رتبه بندی
  • ثبت شرکت انفورماتیکی و اخذ مجوزهای خاص تا رتبه بندی
  • ثبت شرکت دانش بنیان با امتیاز پانزده سال معافیت بیمه . مالیات و گمرک و تسهیلات ویژه  و  وام بانکی کم بهره
  • ثبت موسسات خدماتی، فرهنگی ورزشی، فرهنگی دیجیتال، آموزشی و تحقیقاتی با مجوزخاص
  • ثبت شرکت تعاونی چند منظوره تولیدی و توزیعی

موسسه ثبت شرکت اس بی

ما در موسسه ثبت اس بی افتخار این را داریم که کلیه امور ثبت نام شما در سایت اداره ثبت شرکتهای شما در در کوتاهترین زمان انجام دهیم .

ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی یکی از شرکت های هفت گانه مندرج در ماده 20 قانون تجارت است و شرکتی است که بین حداقل دو شریک و به منظور انجام امور تجارتی تشکیل و ثبت می شود.

ثبت شرکت تضامنی یکی از خدمات پر متقاضی ما در موسسه ثبت شرکت اس بی است و همچنین پس از شرکت با مسئولیت محدود ، شرکت سهامی خاص و شرکت تعاونی ، دارای بیشترین متقاضی است.

در این نوع از شرکت ها هرگاه دارایی شرکت در زمان انحلال برای پرداخت کل بدهی های آن کفایت نکند، هر کدام از شرکاء مسئول پرداخت بدهی های شرکت است

  • چرا پروسه کاری در موسسه ثبت اس بی اینترنتی است؟

با توجه به حجم زیاد مخاطبین ما از طیف های گوناگون و با موضوعاتی مختلفی همچون: مشاوره، ثبت شرکت ها و ثبت تغییرات شرکت ها، ثبت برند و غیره و از آنجائیکه مشتریان علاقه مند به پیگیری مستمر روند پیشرفت ثبت شرکتشان هستند طبیعتا امکان برقراری ملاقات های حضوری و پاسخگویی مستمر از طریق مراجعات متعدد حضوری به همگی عزیزان میسر نیست و برای این موضوع کارشناسان کاربلد قسمت انفورماتیک موسسه اس بی در این سامانه شرایطی فراهم نموده اند که اکثر خدمات ما به نحو مطلوبی و بدون حضور شما در محل موسسه انجام پذیرد.

اما لازم به ذکر است چنانچه به هر علتی تمایل به تشریف فرمایی دارید با کمال میل در محل موسسه از شما پذیرایی خواهیم نمود و با هم چای یا قهوه ای می نوشیم

  • ثبت شرکت
  • در قانون تجارت، برای تشکیل و ثبت شرکت تضامنی حداقلی ذکر نشده است، اما با وحدت ملاک از شرکت های دیگر همچون شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود ، باید گفت حداقل سرمایه مورد نیاز برای تشکیل و ثبت شرکت تضامنی مبلغ 000/ 000/ 1 ریال است.

نکته: برای ثبت شرکت تضامنی در برخی از موضوعات مانند شرکت های صرافی، نیاز به اخذ مجوز از مراجع ذی صلاح قانونی وجود دارد که ممکن آن مراجع برای اعطای مجوز، برای شرکت حداقل سرمایه ای تعیین نمایند که بسیار بیشتر از میزان ذکر شده فوق باشد. لذا پیشنهاد می نماییم برای اطلاع دقیق از شرایط و قوانین ثبت شرکت تضامنی در موضوعات خاص، ضمن تماس با موسسه ثبت اس بی با کارشناسان خبره ما مشاوره نمایید

برای ثبت شرکت تضامنی چه مدارکی مورد نیاز است؟

مدارک مورد نیاز برای شرکت تضامنی شامل موارد ذیل است:

1- دو برگ از تقاضانامه شرکت.

2- دو برگ از شرکتنامه شرکت.

3- دو نسخه از اساسنامه شرکت.

4- اصل مجوز صادره از مرجع صلاحیتدار

5- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه شرکاء.

6- اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری اعضاء هیئت مدیره.

7- دو نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و جلسه هیئت مدیره.

8- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکت ها مراجعه نماید).

تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت.

شرکت تضامنی چه زمانی تشکیل می شود؟

این شرکت زمانی تشکیل شده محسوب است که:

الف) تمام سرمایه نقدی پرداخت شده باشد.

ب) در صورتی که شرکت سرمایه غیر نقدی هم داشته باشد، تمام سهم الشرکه غیر نقدی نیز توسط خود شرکاء قیمت گذاری شده و تسلیم شرکت شده باشد.

نکته1 : در این نوع از شرکت ها بر خلاف شرکت های سهامی، قیمت گذاری آورده ها و سرمایه غیر نقدی نیازی به جلب نظر کارشناس رسمی دادگستری ندارد، بلکه قیمت گذاری توسط خود شرکاء انجام می شود.

نکته2 : همانند شرکت های سهامی و شرکت با مسئولیت محدود، ثبت شرکت تضامنی شرط تشکیل آن نیست، بلکه تشکیل آن مشروط به رعایت هر دو شرط فوق الذکر است

حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت چقدر است؟

در پایان لازم به ذکر است چنانچه در ارتباط با ثبت شرکت تضامنی و شرکت های دیگر و یا وظایف و تکالیف پس از ثبت شرکت همچون: پلمپ دفاتر ، اخذ کد اقتصادی و اخذ گواهی ارزش افزوده و یا خدمات دیگر اداری، ثبتی و حقوقی نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، می توانید ضمن

ثبت شرکت تعاونی

ثبت شرکت تعاونی عام: در نوع شرکت عضویت برای همه آزاد است و موسسین شرکت میتواند برای تامین قسمتی از سرمایه اولیه و یا افزایش سرمایه شرکت سهام ان را به عموم عرضه نماید.
ثبت شرکت تعاونی خاص در این نوع شرکت تعاونی عضویت برای گروهی خاص از قبیل کارمندان ، کارگران ، کشاورزان ، دانشجویان ، ایثارگران ، زنان ، شاغل خاص و نظایر ان آزاد میباشد .
برای تشکیل تعاونی عام نیاز به مجوز از وزارت تعاون میباشد ولی در تعاونی خاص فقط داشتن مجوز از اداره کل تعاون کافی میباشد.
در تشکیل شرکت تعاونی خاص حد اقل تعداد اعضا باید ۷ نفر باشد.

تعاونی ها از نظر فعالیت به ۳ دسته تقسیم میشود

۱) تولیدی
۲) توزیعی
۳) تولیدی و توزیعی

تعاونی تولیدی شرکتی است که به منظور اشتغال اعضا در امور مربوط به کشاورزی ، دامداری ، دامپروری ، پرورش و صید ماهی ، شیلات ، صنعت ، معدن ، عمران ، شهری و روستائی و عشایری فعالیت میکنند.
تعاونی توزیعی : شرکتی است که در امور مربوط به تهیه و توزیع کالا ، مسکن ، خدمات و … فعالیت میکند

خدمات کارگروه تخصصی ثبت شرکتها

ثبت انواع شرکتهای بامسُولیت محدود،سهامی خاص ،با اخذ مجوزهای ثبتی ثبت اتحادیه، سندیکا،انجمنهای صنفی وکانون وتنظیم صورت جلسات مجامع ثبت شرکت خارجی در ایران با امتیاز های وِیژه وثبت نمایندگی و  ثبت برند (نام و علاِیم تجاری) تجاری سازی برند بصورت تخصصی ثبت طرح صنعتی شکل ظاهری کالا و تولیدات ثبت اختراعات و نوآوری مواد و دستگاه های از نظر نوآوری در کاربری

خدمات کارگروه رتبه بندی

ثبت و رتبه بندی شرکت های پیمانکاری ، اخذ و ارتقاء به رتبه های 1،2،3 ثبت و رتبه بندی شرکت های مشاروان ، اخذ و ارتقاء به رتبه های 1،2،3 ثبت و رتبه بندی شرکت های انفورماتیک ، اخذ و ارتقاء به رتبه های 1،2،3 ثبت و رتبه بندی شرکت های خدماتی ، اخذ و ارتقاء به رتبه های 1،2،3 ثبت برند (نام و علاِیم تجاری) تجاری سازی برند بصورت تخصصی ثبت طرح صنعتی شکل ظاهری کالا و تولیدات ثبت اختراعات و نوآوری مواد و دستگاه های از نظر نوآوری در کاربری

تعریف شرکت نسبی

شرکت نسبی شرکتی است که با حضور حداقل دو نفر شریک و برای انجام امور تجارتی تشکیل می شود و در این شرکت چنانچه دارایی های شرکت در زمان انحلال آن برای پرداخت کلیه بدهی ها و دیون شرکت کافی نباشد، هر کدام از شرکاء به نسبت سرمایه ای که در شرکت گذاشته است، مسئول پرداخت بدهی ها و دیون شرکت است و طلبکاران در زمان انحلال شرکت در صورتی که نتوانند از دارایی های خود شرکت به کل مطالباتشان دست پیدا کنند، می توانند برای الباقی طلبشان به هر کدام از شرکاء به نسبت سرمایه ای که به شرکت آورده اند مراجعه نمایند.

در این شرکت بر خلاف شرکت های سهامی، سرمایه شرکاء به قطعات سهم تقسیم نمی شود.

سرمایه مورد نیاز برای تشکیل شرکت نسبی چه میزان است؟

در قانون مبلغی به عنوان سرمایه مورد نیاز برای تشکیل و ثبت شرکت نسبی ذکر نشده است، اما با وحدت ملاک از شرکت سهامی خاص و با توجه به رویه معمول اداره ثبت شرکت ها، حداقل این مبلغ 000/ 000/ 1 ریال است.

برای تشکیل و ثبت شرکت نسبی حضور حداقل 2 نفر مورد نیاز است و لازم به ذکر است که پس از ثبت شرکت و در طول حیات و فعالیت شرکت نیز رعایت این حداقل لازم است.

ثبت شرکت نسبی و مدارک مورد نیاز آن

جهت ثبت شرکت نسبی و برای آشنایی هر چه بهتر شما به این شرکت، در متن پیش رو ابتدا به تعریف شرکت فوق و اوصاف قانونی آن می پردازیم و در ادامه مدارک و حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت نسبی را بر می شمریم.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت نسبی کدام است؟

1- دو برگ از تقاضانامه شرکت.

2- دو برگ از شرکتنامه شرکت.

3- دو نسخه از اساسنامه شرکت.

4- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه شرکاء.

5- اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری اعضاء هیئت مدیره.

6- دو نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و جلسه هیئت مدیره.

7- ارائه اصل مجوز صادره از مراجع ذی صلاح (چنانچه موضوع فعالیت شرکت از موضوعات مجوزی باشد).

8- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکت ها مراجعه نماید).

9- تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت.

الف) مدارک مورد نیاز برای جهت ثبت شرکت

  1. کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی شرکاء و سهامداران شرکت.
  2. کپی برابر اصل شناسنامه و کارت بازرسین شرکت (در صورتی که شرکت سهامی خاص باشد).
  3. اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری اعضا هیئت مدیره و بازرسین شرکت.
  4. دو نسخه از مدارک امضاء شده شرکت (بسته به نوع شرکت) شامل: اساسنامه، شرکتنامه، تقاضانامه، اظهارنامه، صورتجلسات مجمع عمومی موسسین و هیئت مدیره و همچنین تعهد نامه اعضاء هیئت مدیره و بازرسین شرکت مبنی بر نداشتن شغل دولتی و نداشتن ممنوعیت های مندرج در قانون تجارت جهت قبول سمت بازرسی یا عضویت در هیئت مدیره شرکت.
  5. ارائه اصل گواهی نامه بانک به امضا و مهر بانک رسیده باشد مبنی بر سپرده گذاری حداقل 35% از مبلغ سرمایه نقدی شرکت در حسابی بنام شرکت در شرف تاسیس (در صورتی که شرکت سهامی خاص باشد).
  6. ارائه اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (در صورتی که امور ثبت شرکت را وکیل انجام می دهد).
  7. چنانچه در بین شرکاء یا سهامداران، شخص حقوقی وجود داشته باشد، شخص حقوقی مذکور باید در سربرگ خود یک نفر نماینده برای حضور در مجامع عمومی و نیز عضویت در هیئت مدیره معرفی نماید و همچنین مدت زمان نمایندگی و حدود اختیارات شخص نماینده را مشخص کند که این معرفی نامه باید به امضاء صاحبان امضاء مجاز شرکت برسد و ممهور به مهر شرکت شود

ب) مراحل ثبت شرکت

اولین گام ثبت شرکت بررسی و توافق با یک یا چند شریک مطمئن و همسو با اهداف شرکت است.

سپس باید سرمایه شرکت را اعم از نقد و غیر نقد تعیین نمایید و مشخص کنید که هر کدام از شرکاء چه میزان سرمایه به شرکت آورده اند.

تعیین سمت هر کدام از اعضاء و شرکاء در شرکت و همچنین تعیین وضعیت حق امضاء شرکت.

تعیین آدرس و کد پستی مرکز اصلی شرکت و همچنین در صورتی که شرکت دارای شعبه باشد، آدرس و کد پستی شعبات شرکت نیز باید مشخص شود.

تعیین نام برای شرکت با توجه به ضوابط و شرایط.

تایید یکی از نامهای پیشنهادی توسط کارشناس

پس از تایید یکی از نامهای پیشنهادی توسط کارشناس تعیین نام اداره ثبت شرکت ها باید دو نسخه از مدارک شرکت (بسته به نوع شرکت) اعم از اساسنامه، شرکتنامه، تقاضانامه، اظهارنامه، صورتجلسات مجمع عمومی موسسین و هیئت مدیره را با نام تایید شده و همچنین به همراه تعهد نامه اعضاء هیئت مدیره و بازرسین شرکت مبنی بر نداشتن شغل دولتی و نداشتن ممنوعیت های مندرج در قانون تجارت جهت قبول سمت بازرسی یا عضویت در هیئت مدیره شرکت به امضا اعضا شرکت برسانید.

تهیه مدارک ذکر شده در قسمت الف و ارسال آن بوسیله پست پیشتاز و از طریق ادارت پستی منتخب به اداره ثبت شرکت ها.

پس از تایید مدارک شرکت توسط کارشناس مربوطه باید به اداره ثبت شرکت ها مراجعه نمایید و مدارک شرکت ثبت شده خود را دریافت نمایید و اگر وکیل دادگستری معرفی نموده اید، وکیل مذکور باید به اداره مراجعه نماید و مدارک را تحویل بگیرد.

تحویل گرفتن مدارک از اداره ثبت شرکت ها

پس از تحویل گرفتن مدارک از اداره ثبت شرکت ها قدم نهایی مراجعه به سامانه اینترنتی اداره ثبت شرکت ها و پرداخت هزینه انتشار روزنامه کثیر الانتشار ثبت تاسیس شرکت و همچنین مراجعه به سامانه اینترنتی روزنامه رسمی و پرداخت هزینه انتشار روزنامه رسمی ثبت تاسیس شرکت است.

لازم به ذکر است هر دو روزنامه فوق الذکر، پس از انتشار به آدرس شما ارسال می شود و نیازی به مراجعه شما حضوری شما ندارد.

در پایان باید عرض کنیم چنانچه نیاز به ثبت هر نوع شرکتی دارید و یا در زمینه ثبت شرکت و اقدامات قبل و بعد از آن نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، می توانید از طریق راه ارتباط با ما، با کارشناسان خبره و با تجربه موسسه ثبت اس بی در تماس باشید و از خدمات ممتاز آنها بهره مند گردید.

مبالغ واريزي كارت بازرگاني

در زیر به چند نمونه از سوالاتی که در زمینه ثبت شرکت و مراحل و شرایط و هزینه ثبت شرکت و کلیه امور ثبتی که در طول روز از ما سوال می شود را در زیر به چند نمونه از آنها اشاره می کنیم و جوابهای آنها را در سایت بیان می نمائیم تا هر چه بهتر شما را در این راه آشنا سازیم .

رایجترین سوالات در رابطه با خدمات ثبتی در تهران

چرا شرکت ثبت کنیم؟

ثبت شرکت یکی از نیازهای مهم و ابتدایی شروع کسب و کار در قالبی مطمئن و قانونی است و همواره یکی از دغدغه های اشخاصی که قصد انجام تجارت و فعالیت بصورت گروهی و مشارکتی را دارند این موضوع است که نحوه تقسیم کار، سرمایه گذاری شرکا، تقسیم سود و زیان و همچنین مسئولیت های هر کدام از شرکا چگونه باشد که هم همگی رضایت کامل داشته باشند و هم در چارچوبی قانونی فعالیت نمایند که بتوانند از حداکثر امتیازات و حمایت هایی که وجود دارد بهره مند شوند.

مهمترین و مطمئن ترین شیوه دستیابی به اهداف گفته شده تشکیل و ثبت شرکت است. زیرا ثبت شرکت دارای مزایای زیادی است که شرکا و سهامداران میتوانند ضمن برخورداری از آن مزایا، بصورت کاملا حرفه ای به فعالیت و کسب و کار خود بپردازند.

در ایران چند نوع شرکت داریم؟ 

طبق ماده 20 قانون تجارت، شرکت های تجاری به هفت نوع تقسیم میشوند.

  1. شرکت سهامی

شرکت های سهامی خود به دو نوع شرکت سهامی عام و شرکت سهامی خاص تقسیم می شوند.

  1. شرکت با مسئولیت محدود
  2. شرکت تضامنی
  3. شرکت مختلط غیر سهامی
  4. شرکت مختلط سهامی
  5. شرکت نسبی
  6. شرکت تعاونی تولید و مصرف

کدام یک از شرکت ها دارای متقاضی بیشتری است؟

همانطور که گفتیم در ایران هفت نوع شرکت وجود دارد که متقاضیان می توانند از بین آن ها، نوعی را که بیشتر با شرایط ایشان انطباق بیشتری دارد برای تشکیل و ثبت شرکت انتخاب نمایند. اما با توجه به آمار موجود می توان گفت که ثبت شرکت با مسئولیت محدود و ثبت شرکت سهامی خاص دارای بیشترین متقاضی هستند و در رتبه های بعدی شرکت های تعاونی ، تضامنی و سهامی عام قرار دارند و شرکت هایی همچون نسبی ، مختلط سهامی و مختلط غیر سهامی متقاضی چندانی ندارند و با استقبال مواجه نشده اند.

کدامیک از شرکت ها را برای ثبت انتخاب نماییم؟

این سوال همواره یکی از مهمترین سوالاتی است که ذهن متقاضیان ثبت شرکت را به خود مشغول نموده است و کارشناسان موسسه ثبت اس بی همواره با این سوال مشتریان مواجه می شوند.

اما در پاسخ باید گفت که بسته به شرایط، اهداف، توانایی های مالی، موضوع فعالیت شرکت، تعداد شرکاء یا سهامداران؛ وجود یا عدم وجود بازرس برای شرکت، محدود بودن یا نبودن مدت مدیریت اعضا هیات مدیره و مسائلی از این دست، در اکثر موارد این شما هستید باید تصمیم بگیرید کدام نوع از شرکت ها را تشکیل و ثبت می نمایید اما گاهی ممکن است در مواردی با محدودیت هایی نیز رو به رو شوید و قدرت انتخاب شما محدود شود.

بطور مثال چنانچه قصد فعالیت در زمینه مبادلات ارزی و صرافی را دارید، بغیر از موارد محدود و استثنایی، دست شما در انتخاب نوع شرکت خیلی باز نیست و می بایست ثبت شرکت تضامنی را انتخاب نمایید

بهترین موسسه ثبت شرکت کدام است؟

با توجه به وجود تعداد کثیری از موسسات ارائه کننده خدمات ثبتی، انتخاب بهترین موسسه که بتواند با دقت و کیفیت، در زمانی مناسب و کوتاه و با مناسب ترین قیمت ممکن خدمات مورد نظر ثبتی و اداری را به انجام برساند کار سخت و دشواری است.

اما به اطلاع شما می رسانیم جهت انجام دقیق و با کیفیت خدمات ثبتی شرکتها در حداقل زمان و با مناسب ترین قیمت ممکن، بدون شک بهترین گزینه شما موسسه ثبت اس بی است و ما در این موسسه با برخورداری از زبده ترین تیم کارشناسان و با بهره گیری از کادری حرفه ای و آموزش دیده  خدمات ثبت شرکت و همچنین خدمات پس از ثبت همچون پلمپ دفاتر، اخذ کد اقتصادی، اخذ گواهی ارزش افزوده و نیز انجام خدماتی همچون ثبت برند بصورت فارسی و لاتین، ثبت طرح صنعتی، ثبت اختراع، ثبت شرکت در مناطق آزاد، ثبت شعبه شرکت خارجی در ایران، ثبت نمایندگی شرکت خارجی در ایران، ثبت تغییرات شرکت ها، انحلال شرکت، رتبه بندی شرکت ها و اخذ گرید، اخذ کارت بازرگانی و بسیاری خدمات اداری و ثبتی دیگر را به انجام می رسانیم.

مراحل ثبت شرکت و مدارک مورد نیاز آن

ثبت شرکت مانند هر کار قانونمند و دارای چارچوب دیگری دارای مراحل خاصی است که باید طبق قانون و نیز طبق رویه معمول اداره ثبت شرکت ها به انجام برسد و همچنین مدارکی نیز نیاز دارد که باید از قبل نسبت به تهیه آن اقدام نمایید و مدارک لازم را بصورت کامل به اداره ثبت شرکت ها ارسال نمایید.

در ادامه ابتدا مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت را نام می بریم و سپس مراحل آن را بررسی می نمایید

سخن آخر در ارتباط با قوانین ثبت شرکت

اداره ی ثبت شرکت ها در اقدامی نوین با راه اندازی سامانه اینترنتی http:sherkat.ssaa.ir  روش ثبت شرکت ها را متحول ساخته است، به طوریکه افراد می توانند با صرف کم ترین هزینه، خود از طریق پایگاه اینترنتی مذکور اقدام به ثبت شرکت نمایند.

در صورتی که قبل از این، شخص متقاضی می بایست در طول روز مقدار زیادی از وقت و انرژی خود را به کار می برد تا بتواند به اداره ی ثبت شرکت ها رجوع کند و کار ثبت شرکت یا ثبت تغییرات شرکت خود را انجام دهد.

اما امروزه بدون مراجعه ی حضوری به اداره ثبت شرکت ها، تنها از طریق اسکن مدارک و ثبت نام اینترنتی و ارسال مدارک از طریق پست، علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه ی متقاضیان، کاهش اتلاف سوخت و انرژی به راحتی میسر می گردد.

این روش، روشی آسان، مطمئن وکم هزینه است که موجب گشته در وقت، هزینه و انرژي متقاضیان به میزان قابل توجهی صرفه جویی شود و متقاضیان نیز نسبت به این روش، اشتیاق بیشتری نسبت به سایر روش های حضوری پیشین، از خود نشان میدهن

نقشه راه دانشحو

8 Jul 2019

نمونه نقشه راه دانشجو معلمان

نقشه راه دانشجو معلمان به صورت کامل و دقیق و قابل ویرایش آماده تحویل بهترین نمونه موجود در اینترنت در ۳۹ صفحه

دانلود نمونه  نقشه راه دانشجو معلمان به صورت کامل و دقیق توسط بانک فایل دانش فایل تهیه و  گرد آوری گردیده است و مطابق با استاندارد های کامل و دقیق موجود در رابطه با نقشه راه دانشجو معلمان ماده ۲۸در دانشگاه فرهنگیان می باشد. منظور از نقشه راه دانشجو معلمان همان هدف و راهبردی دانشجوی دانشگاه فرهنگیان بعد از به پایان رساندن دوران تحصیلات در دانشگاه فرهنگیان می باشد . این برنامه یا نقشه راه مشخص می کند از مسیر و راهبردی که دانشجو برای طول دوران تدریس در مدارس معیین نموده . .

نقشه راه دانشجو معلمان

نقشه راه دانشجو معلمان

در راستای کمک به دانشجویان محترم فرهنگی دانلود نقشه راه دانشجو معلمان دانشجویان عزیز دانشگاه فرهنگیان و حتی معلمان عزیز برای دستیابی و دانلود دانلود نقشه راه دانشجو معلمان می توانند با کلیک کردن روی لینک مورد نظر و  مراجعه نموده و از کلیه فایل هایی که در زمینه دانلود نقشه راه دانشجو معلمان در سایت ما موجود است استفاده های لازم را ببرند.این پروژه های نقشه راه دانشجو معلمان بسیار کامل و با دقت زیاد جمع آوری شده اند . لازم به ذکر است که این نمونه از نقشه راههای ارائه شده توسط فایل دانش فایل به صورت فایل ورد بوده و قابل ویرایش می باشد . .

بخشی از دانلود نقشه راه دانشجو معلمان عبارت است از :

بخش اول نقشه راه

امروزه نظام تعلیم و تربیت هر جامعه زیربنای توسعه ی اجتماعی،اقتصادی،سیاسی و فرهنگی آن جامعه به شمار می رود و بررسی عوامل ترقی جوامع پیشرفته نشان می دهد همه ی این کشورها از آموزش و پرورش توانمند، موثر و کارآمدی برخوردارند.(سیف،۱۳۸۰).

بخش دوم

آموزش در عصر حاضر به شکل حیرت افزا دچار تغییر شده و به سبک مدرنیته پیش می رود و با شکل سنتی و کلیشه ای سنوات گذشته تفاوت چشمگیری کرده است به گونه ای که افرادی که از این سبک جدید محروم مانده اند قادر نخواهند بود پویایی و ترقی خود را به صورت مطلوب ادامه دهند و این معلم است که به عنوان عامل اصلی پیشرفت، موتور توسعه جامعه را شعله ور نگه می دارد بنابراین تربیت معلمان یکی از عمده ترین مسائل پیش رو آموزش و پرورش در قرن ۲۱ است که هدف از آن بهسازی آموزش برای دانش آموزان عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد.

دانلود نمونه های آماده نقشه راه

در به وجود آمدن نظام آموزشی موفق و کارآمد عوامل متعددی دخیل هستند که معلمان یکی از مهم ترین آن ها محسوب می شوند. لذا وجود معلمانی خلاق،بصیر و آگاه نه تنها سبب پرورش و تربیت مطلوب دانش آموزان می شوند بلکه موجبات رشد و تعالی نظام آموزش و پرورش و جامعه را فراهم می آورند.با توجه به این نکته که امروزه تجدد به عنوان معیار زندگی مدرنیته، در تمام شئون زندگی جایگاه یافته است به گونه ای که رسیدن به موفقیت را وابسته به خود کرده است آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد مهم و موثر بر کشور این ویژگی و خصوصیت را در خود نهادینه می کند تا از این طریق بتواند متناسب با جهان امروزی به پیشرفت و توسعه خود ادامه داده و از سایر ملل عقب نماند و همواره از مقبولیت و محبوبیت عمومی برخوردار باشد و معلمان به عنوان پرچم داران این نهاد، باید با استفاده از امکانات و تکنولوژی روز به تعلیم و تربیت مبادرت ورزند تا از این طریق بتوانند به آموزش هدفمند و مقارن با جهان مدرن بپردازند و دانش آموزان را برای زندگی و پیشرفت امروزی آماده نمایند

درس پژوهی چیست – مراحل درس پژوهی – دانلود شیوه نامه درس پژوهی

9 Apr 2019

سلام به جلسه دوم کارگاه همیار معلم محمد مخبریان خوش آمدید. در این مطلب قصد داریم به پرسش های «درس پژوهی چیست» و «مراحل درس پژوهی» پاسخ دهیم. در پایان هم فایل دانلود جدیدترین شیوه نامه درس پژوهی که از سوی دبیرخانه‌ی «جشنواره درس پژوهی» ابلاغ شده است را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

درس پژوهی چیست - مراحل درس پژوهی - دانلود شیوه نامه درس پژوهی - معلم پژوهنده

درس پژوهی چیست – مراحل درس پژوهی – دانلود شیوه نامه درس پژوهی – معلم پژوهنده

درس پژوهی چیست ؟

معنای لغوی درس پژوهی، پژوهش مشارکتی معلمان در کلاس درس می باشد.

در پاسخ به این سوال که درس پژوهی چیست ؟ تعاریف زیادی موجود است که در ادامه به چند مورد اشاره می کنیم. درس پژوهی یک رویکرد ساختارمند مطالعه، توسعه و بهبود آموزش و یادگیری است. به بیان دیگر یک چرخه پژوهشگری درباره یادگیری دانش آموزان است که به منظور ارتقای یادگیری معلمان و اصلاح و بهبود آموزش اجرا می‌شود. درس پژوهی فعالیت اشتراکی معلمان برای طراحی دروس به منظور فراهم کردن بهترین فرصت یادگیری برای دانش‌آموزان است. درس پژوهی رویکردی برای توسعه حرفه‌ای است که طی آن معلمان با یکدیگر جهت تدوین طرح درس، اجرا، مشاهده و تحلیل نتایج آن در جهت بهبود یادگیری دانش آموزان همکاری و مشارکت می‌نمایند.

مراحل درس پژوهی

مراحل درس پژوهی به طور خلاصه به شرح زیر می باشد:

– تشکیل گروه درس پژوهی یا همان تیم درس پژوهی و تقسیم وظایف

– تعیین مسئله و اهداف پژوهش (چالش های کلاس خود را با دقت مشاهده کنید)

– طراحی درس (طراحی آموزشی)

– اجرای تدریس اول و مشاهده‌ی آن توسط اعضای تیم

– گزارش‌گیری، تجزیه و تحلیل و ارزشیابی تدریس اول

– تجدیدنظر در طرح درس اول و اصلاح آن و در صورت نیاز تولید محتوا جدید

– تدریس دوم و مشاهده‌ی آن (اجرای طرح درس اصلاح شده‌ی مرحله اول تدریس)

– ارزشیابی و بازاندیشی فرایند تدریس

– تکمیل گزارش درس پژوهی و به اشتراک گذاشتن آن مطابق با شیوه نامه

شیوه نامه درس پژوهی

معمولا همه ساله از سوی سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش، شیوه نامه درس پژوهی به ادارات کل این وزارتخانه ابلاغ می شود.

– چنانچه تمایل دارید جدیدترین شیوه نامه درس پژوهی ۹۷-۹۸ را دانلود کنید بر روی اینجا کلیک کنید.

* همچنین برای دانلود صدها فایل درس پژوهی بر روی این عبارت کلیک کنید.

– منتظر نظرات، انتقادات و پیشنهادات سازنده شما عزیزان هستیم.

پلمپ دفاتر

27 Jan 2019

بفقث

کارت بازرگانی چیست هزینه و شرایط اخذ کارت بازرگانی

10 Jan 2019

کارت بازرگانی چیست؟

کارت بازرگانی مجوزی برای صادرات و واردات کالاها و محصولا مجاز گوناگون است که مرجع صدور آن اتاق بازرگانی است که تقریبا در تمام شهرهای بزرگ ایران وجود دارد و طبق قانون تمامی تجار اعم از اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی برای مباردت به صادرات و واردات کالا موظف به دریافت کارت بازرگانی هستند.

کارت بازرگانی

چرا کارت بازرگانی بگیریم؟

بر اساس قوانین گمرکی کشور، کارت بازرگانی مجوزی است که دارنده ی آن اعم از شخص حقیقی و حقوقی می تواند با داشتن آن اقدام به تجارت در عرصه واردات و صادرات کالا کند و این تجارت از ثبت سفارش و ترخیص کالا تا واردات از مناطق آزاد و سرزمین اصلی، حق العمل کاری در گمرک و صادرات کالاهای مجاز را در بر دارد و مطابق قوانین داشتن آن برای واردات و صادرات کالا ضروری است و در ایران تنها بازرگانانی می توانند اقدام به واردات و صادرات نمایند که دارای کارت بازرگانی باشند.

بر این اساس ورود و صدور کالا برای کلیه تجار آزاد نیست و فقط بازرگانانی می توانند مبادرت به ورود و صدور کالا کنند که دارای این کارت باشند و بنابراین چنانچه برای امور تجارتی خود نیاز به واردات و صادرات دارید و یا تمایل دارید تا از مزایا و کاربردهای مهم کارت بازرگانی که در انتهای همین مقاله به آن اشاره می نماییم بهره مند شوید، توصیه می نماییم نسبت به دریافت کارت فوق اقدام نمایید.


کارت بازرگانی برای چه کسانی صادر می شود؟

کارت بازرگانی هم برای اشخاص حقیقی صادر می شود و هم برای اشخاص حقوقی و از این نظر محدودیتی وجود ندارد.

در ادامه شرایط صدور و دریافت این کارت برای اشخاص حقیقی و حقوقی را بررسی می کنیم:

بازرگانانی که تقاضای صدور کارت بازرگانی می نمایند باید طبق فرم های چاپ شده از طرف اتاق بازرگانی اطلاعات مربوط به تجارت خود را به اتاق بازرگانی ارائه نمایند و از طرف دو نفر از اعضای اتاق بازرگانی معرفی شوند.

صدور کارت بازرگانی برای بازرگانان و شرکت های خارجی منوط به معامله متقابل است.

یعنی در صورتی به بازرگانان خارجی کارت بازرگانی داده می شود که کشور آنها نیز به بازرگانان ایرانی اجازه فعالیت بازرگانی بدهند.

صدور کارت بازرگانی موکول به آنست که اصولاَ بازرگان متقاضی، شرکت خود را در دفتر ثبت تجارتی ثبت کرده و دارای دفاتر پلمپ شده تجارتی باشد و عضویت اتاق بازرگانی محل خود را نیز قبول کرده باشد.

در مورد شرکت های تجارتی کارت فوق الذکر به نام مدیر عامل شرکت صادر می شود.


شرایط دریافت کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی

1) داشتن حداقل 21 سال تمام
2) داشتن سه سال سابقه فعالیت تجاری یا تولیدی به تایید دو نفر از دارندگان کارت بازرگانی یا ارائه مدارک دانشگاهی یا داشتن    
3) داشتن محل کسب متناسب با رشته فعالیت اعم از ملکی یا استیجاری
4) داشتن برگ پایان خدمت نظام وظیفه یا برگ معافیت دائم برای آقایان
5) داشتن حساب جاری در یکی از شعب بانک های داخلی
6) نداشتن رابطه استخدامی با دستگاه ها و سازمان های دولتی

7) نداشتن محکومیت موثر کیفری

8) عدم ورشکستگی به تقصیر و تقلب

 


شرایط دریافت کارت بازرگانی برای اشخاص حقوقی


1اشخاص حقوقی باید دارای کلیه شرایط ذکر شده در بند قبلی باشند به استثناء شرط مربوط به نظام وظیفه
2) مدیران شرکت های تعاونی و شرکت های دولتی و شرکت های موضوع قانون حفاظت صنایع مشمول محدودیت نداشتن رابطه استخدامی با دستگاه ها و سازمان های دولتی نمی باشند.
3) مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ها باید دارای پروانه کار و اقامت معتبر بوده و سابقه ی محکومیت موثر کیفری نداشته باشد.
4) مدیران شرکت های دولتی و شرکت های متعلق به نهادهای انقلابی و شرکت های قانون حفاظت صنایع که حکم مدیریت آنان توسط سازمان های دولتی صادر شده باشد از ارائه گواهی نداشتن محکومیت کیفری معافند.

 

مدت زمان اعتبار کارت بازرگانی چقدر است؟

1) اعتبار آن به مدت ۱ سال می باشد.

2) تمدید آن با ارائه مدارک مربوطه ، به مدت ۱ سال امکان پذیر می باشد.

 

کاربرد های کارت بازرگانی

1) کارت بازرگانی برای ثبت نام و علائم تجاری لاتین کاربرد دارد.

2) به وسیله این کارت می توان اموری مانند واردات و صادرات کلیه کالاهای مجاز در مناطق آزاد و سرزمین اصلی را انجام داد.

3) ثبت سفارشات و ترخیص کالا با داشتن کارت بازرگانی امکان پذیر می باشد.

4) صدور ویزای تجاری و شرکت در نمایشگاه های ملی و بین المللی داخلی و خارجی

5) امکان صدور گواهی مبدا

6) عضویت در اتاق بازرگانی

7) ارتباط با تجار خارجی و مبادله اطلاعات تجاری درسطح جهان

8) مبادرت به حق العمل کاری در گمرک

9) ثبت سفارش و ترخیص کالا

 

سوالات آزمون ضمن خدمت مدرسه آماده (مدیریت بحران)

10 Jan 2019

سوالات آزمون ضمن خدمت مدرسه آماده یا مدیریت بحران برای استفاده کلیه فرهنگیان محترم قرار داده می شود . برای لطفا در هنگام روز آزمون ضمن خدمت مدرسه آماده به سایت ما مراجعه کرده و سوالات واقعی آزمون ضمن خدمت مدرسه آماده را دریافت نمائید .

سوالات آزمون ضمن خدمت مدرسه آماده

مهلت شرکت در آزمون ضمن خدمت مدرسه آماده (مدیریت بحران) تمدید شد

:لازم به ذکر است

 

زمان برگزاری آزمون تا ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه تمدید شده است

شرکت در این آزمون برای کلیه فرهنگیان محترم بلامانع می باشد

راهنمای شرکت درآزمون ضمن خدمت مدرسه آماده

لطفا جهت شرکت در آزمون ضمن خدمت مدرسه آماده یا همان آزمون ضمن خدمت مدیریت بحران بر روی لینک کلیک کنید

آزمون مجازی رساله حقوق امام سجاد علیه السلام

مسابقه کتابخوانی از کتاب رساله حقوق امام سجاد علیه السلام

به اطلاع می رساند بمناسبت فرارسیدن ایام با سعادت ماه مبارک شعبان یک دوره مانور ویژه برای سنجض میزان آمادگی کلیه فرهنگیان برگزار خواهد شد

تاریخ آزمون ضمن خدمت مدرسه آماده روز سه شنبه مورخ 97/11/06 می باشد

زمان آزمون از ساعت 8 صبح لغایت 22 تا سه روز و شب می باشد

نتایج آزمون ضمن خدمت مدیریت بحران روز 97/11/06 از طریق همین سایت اعلام خواهد شد

به قید قرعه به یک نفر از شرکت کنندگانی که نمره کامل آزمون ضمن خدمت مدرسه آماده راکسب نمایند کمک هزینه سفر زیارتی کربلای معلی اهدا خواهد شد

هدایای نفرات برتر آزمون مرحله اول ضمن خدمت مدرسه آماده

به قید قرعه به 6 نفر از کسانی که نمره 18 به بالا را در آزمون ضمن خدمت مدرسه آماده کسب نمایند کمک هزینه سفر مشهد مقدس اهدا خواهد شد

به قید قرعه به 4 نفر از شرکت کنندگانی که نمره 18 به بالا را در آزمون ضمن خدمت مدرسه آماده کسب کنند و به درجه رفیع جانبازی نایل شده باشند کمک هزینه سفر مشهد اهدا خواهد شد

به قید قرعه به 30 نفر از شرکت کنندگانی که نمره 16 به بالا را در آزمون مرحله اول ضمن خدمت مدرسه آماده کسب نمایند هدایایی به رسم یادبود اهدا می شود

لینک دانلود آزمون ضمن خدمت مدرسه آماده

لینک دانلود کتاب رساله حقوق امام سجاد علیه السلام

: راهنمایی

ابتدا فایل را از حالت فشرده خارج کرده ، پوشه مورد نظر را باز کرده و فایل

resaaleh_hoqooq_imam_sajjad_fehrest.html

را اجرا کنید اکنون می توانید متن کتاب را بصورت فهرست وار مطالعه کنید